کتاب فضل طینت نور
آثار آیةالله تربتی کربلائی
آثار آیةالله تربتی کربلایی
درباره
حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: مَنْ أَحَبَّنا بِقَلْبِهِ، وَ نَصَرَنا بِيَدِهِ وَ لِسانِهِ، فَهُوَ مَعَنا فِي الْغُرْفَةِ الَّتي نَحْنُ فيها. هر آن كس كه ما را در دل دوست بدارد، و با دست و زبانش ما را يارى دهد، پس او روز قيامت در جايگاهى كه ما هستيم با ما خواهد بود. الأمالی شیخ مفيد: ص33 مجلس٤ ح‏8 و بحار الأنوار: ج٢٧ ص١٠١ ح٦٤.
لینک های مفید
دعا برای فرج : اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .
کتاب فضل طینت نور

دانلود کتاب فضل طینت نور

 

نوشتار پیش رو، پژوهه‌ای است که وجود آن بسیار ضروری می‌نمود.

در هنگام نبرد، شاید راه‌گشاترین تدبیر برای سریع‌ترین پیروزی، نشانه گرفتن علم‌دار باشد؛ و وقتی پرچم اسلام به خون سیّدالشّهداء علیه السّلام افراشته است، بدیهی است که دشمنان، از این نقطه آغاز کنند «نشانه گرفتن شخص و قیام و اهداف و یاد امام حسین علیه السّلام»؛

جدا شدن از تعالیم الهی و دور شدن از انجام دستورات دین، موجب افت و افول باورهای ما می‌شود. اگر اندیشه ما اصیل و منشأ یافته از سرچشمه وحی باشد، ریشه‌دار خواهد بود اما چنان‌چه براساس باور روشن و محکم، به سبک و سیاق و اصلاً اصل عزاداری معتقد نباشیم، فرو ریختن آن، بدیهی بوده و به ساده‌ترین شکل صورت می گیرد؛ هرچند ممکن است این پوچی، پس از سال‌ها نمایان شود و خود را به رخ بکشد؛

الف) معصوم نهی نموده از اینکه چیزی بگوییم که ایشان نفرموده است، یعنی باید ببینیم اهل‌بیت چه فرموده‌اند؛ به همان معتقد باشیم، همان را بگوییم و مطابق با همان عمل کنیم.

معصومین علیهم السّلام، هرگز نفرموده‌اند بگویید ما سگ حسین هستیم. باید ببینیم اهل‌بیت چه فرموده‌اند، همان را بگوییم فقط در این صورت است که از دوست‌داران و پیروان اهل‌بیت علیهم الصّلاة و السّلام محسوب می‌شویم، در غیر این‌صورت ما به دنبال هوای نفس خودمان رفته‌ایم، کاری را انجام دادیم که خودمان دوست داشتیم نه کاری که امام حسین علیه السّلام را خشنود کند.

ب) معصوم می‌فرماید چیزی که ما نگفتیم نگویید، اگر گفتید باید در محکمه الهی پاسخ‌گو باشید. اهل‌بیت فقط قول خدا و قول رسول‌خدا را می‌فرمایند و جواب دارند بدهند، بقیه چی؟ آیا می‌شود کسی بگوید من این را به دل‌خواه خودم گفتم؟ امام می فرماید چنین چیزی ممکن نیست. باید پاسخ‌گو باشیم. بعضاً گفته می‌شود فقه نباید به شعائر کار داشته باشد و در شعائر حرف از فقه نزنید، فقیه را چه به این حرف‌ها؟ ولی فقه حجّت است، فقهی که از کلام‌ الله و کلام رسول و کلام معصوم و فعل و تقریر ایشان باشد، این فقه حجّت است و شعائر هم در فقه است؛ شعائر از کلام خدا و رسول و اهل‌بیت است و باید فقه در آن ملاک و مطرح باشد یعنی ما باید برای همان امام حسینی سینه بزنیم که به ما می‌فرماید این کار درست است یا درست نیست.

 

 

دانلود کتاب فضل طینت نور با حجم 4.3 مگابایت